zondag 21 september 2008

Week 39 - First Navigation Flight

Een drukke en triestige week achter de rug.

Maandag en dinsdag telkens een vluchtje dubbel om nog wat navigatietechnieken uitgelegd te krijgen, zoals gebruik van ADF en ook het oefenen van een "precautionary landing". Dit is een landing die je maakt omdat je toch zo snel mogelijk wil landen met toch nog engine power beschikbaar.

Woensdag 2 vluchten solo en mocht ik voor de eerste keer alleen buiten de CTR vliegen. Was heel leuk.

Donderdag dan mijn allereerste navigatie missie, een vluchtje van Antwerpen, naar Wetteren, naar Ronse, naar Aalter en terug naar Antwerpen. Vraagt wel wat voorbereiding. Eerst de route helemaal uittekenen op kaart en dan de heading, fuel en afstand berekenen en dit in functie van de wind.

Vrijdagavond nogmaals een solo vluchtje buiten de CTR, richting Brasschaat en omstreken...
Die avond net na de vlucht kreeg ik onverwacht telefoon en ben ik in allerijl naar mijn bompa gereden met mijn familie, we waren maar net op tijd en zijn bij hem gebleven tot de laatste moment... eerder die dag zei hij nog toen hij een vliegtuig hoorde tegen mijn bomma dat ze snel moest gaan kijken omdat ik het wel eens kon zijn... jammer genoeg ben ik later die dag pas overgevlogen toen hij plots erg verzwakt was. Ik had het hem de avond ervoor nog beloofd. Hij was er altijd heel erg bij betrokken.
Ik ga hem enorm hard missen.

Geen opmerkingen: