zondag 15 juni 2008

Week 30 - Hey grandpa it's me! :-)

Deze week was echt een topper tot hiertoe.

Met op woensdag de laatste les Radio Navigation met het hoofdstuk over de "RNAV" (area navigation) en de rol van de "FMS" (flight management system) hierbij. Het voordeel is dat er niet meer van baken tot baken moet gevlogen worden, maar dat je via "waypoints" kan vliegen die gegenereerd worden.

Woensdagavond mocht ik dan beginnen aan missie 6, slow flight, stalls, en hoe spins te herkennen zijn en wat hieraan te doen. Het was ook de eerste keer dat ik zelf mocht landen! Echt een toffe ervaring!

Vrijdag was het les General Navigation met verder de herhaling over "magnetisme" en de "IRS" en "INS". Dit vak is ook afgerond, enkel nog een herhalingsles te gaan.

Zaterdagavond was het tijd voor missie 7, heel de vlucht zelf mogen vliegen met ongeveer dezelfde oefeningen als in missie 6 en bijkomend nog wat "steep turns" gedaan. Een beetje met de GPS gewerkt en zo gevlogen naar het huis van mijn ouders en grootouders. Mijn zieke grootvader had me laatst gezegd dat hij mij eens heel graag wou zien vliegen dus mocht ik ze daar even gaan begroeten met wat toertjes te draaien op de minimumhoogte.
Het was echt fantastisch om ze te zien waaien haha :-)
Echt een ONVERGETELIJKE ervaring!!

Broer heeft er enkele foto's van kunnen trekken:




Op naar missie 8 !! Circuit training!

Geen opmerkingen: