woensdag 19 september 2007

Herhalingsweek

De week van maandag 17 september, 1 week voor het begin van de cursus, nam ik deel aan de herhalingslessen wiskunde en fysica.
Het is namelijk al 6 jaar geleden dat ik nog fysica had en 4 jaar geleden voor wiskunde, dus komen deze lessen goed van pas.
Zo kregen we ook de kans om toch al een groot deel van de klas te leren kennen. De volledige klas bestaat uit 36 student piloten, wat dit jaar toch uitzonderlijk veel is, maar de sfeer zit er al goed in.
Zo heb ik al leren "presidenten", dit is een soort kaartspel waarmee al vele studenten de pauze mee doorbrengen.
Tijdens de les wiskunde begon ik te begrijpen waarom al die formules en berekeningen nuttig kunnen zijn aan de hand van toegepaste oefeningen zoals bv. een winddriehoek berekenen, dit is een berekening van de koers die je moet vliegen rekening houdende met de wind, enz...
Dit geldde ook voor de lessen fysica, hoewel ik al de formules zeker niet vanbuiten ken, zie je wel waarvoor we ze gaan gebruiken.
Nieuw waren al de omzettingen die we wel vanbuiten gaan moeten leren, zoals meter naar feet, km/h naar knopen, enz...

Gisteren waren de jaarlijkse luchtdopen voor kinderen uit het bijzonder onderwijs weer aan de gang en konden we een glimps opvangen van een SN brussels airlines Avro, en een DC 3 Dakota!!

Vrijdag de laatste les fysica, een halve dag maar.
Maandagochtend wacht ons een officiƫle verwelkoming en worden de uniformen in de voormiddag aangemeten en enkele administratieve zaken geregeld, en in de de namiddag kan het echte werk beginnen!!

Ik kijk er al naar uit!

Geen opmerkingen: