vrijdag 13 maart 2009

Week 54 - Holdings, DME arc, fix to fix

Deze week mag ik niet klagen. 3 simsessies op 3 dagen, een verschil dat dat is! Zo zou het altijd mogen zijn.
Ik heb heel wat oefeningen gezien, eerst nog een herhaling van de verschillende intercepties op de VOR en ADF.
Daarna de DME en de DME arc: dit is een cirkel dat je vliegt rond het DME station op een gelijke afstand, dus constant de heading aanpassen! Ik heb ook gezien hoe je van fix to fix moet vliegen, dit is echter veel te ingewikkeld om hier zo even uit te leggen. Maar het staat hier uitgebreid in uitgelegd: http://www.t37sim.com/fixtofix/fix_to_fix.htm
De laatste missie werd de focus volledig op de holdings gelegd, en de verschillende type entries naar zo'n holding.
Allemaal zeer goed te doen op zich als je je goed voorbereid, en zeker als er geen wind is, maar als je de wind nog in rekening moet brengen is het toch wel héél goed je aandacht erbij houden om het tot een goed einde te brengen, omdat er dan nog een extra workload op je afkomt als je af en toe enkele berekeningen moet maken.
Je heb 3 types van entries in een holding: de teardrop, de parallel en de direct entry te zien op volgende afbeelding.


Voor meer info over holdings kan ik deze website aanbevelen: http://www.touch-n-goes.com/articles/insrument/holdentries.html

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De parallel entry is discutie over zoals het op je tekening staat.. :-) Volgens Bafa Policy moet je naar je station vliegen na een meer dan 180° turn.. En niet naar je Holdradial.. ;-)

Groetjes

Nathalie zei

Idd dat staat op die tekening anders :-)
Als ge een duidelijker afbeeldingske vindt moogt ge dat altijd doorsturen.