donderdag 18 oktober 2007

Week 4 - in the running

Weeral is een week gepasseerd en weer veel nieuws bijgeleerd.

Maandag kwam een nieuw vak aan bod, namelijk "Instrumentation". Hier kregen we een introductie van de hoofdstukken en werd de "airspeed indicator", "altimeter" en "VVI" (vertical velocity indicator) voorgeschoteld. Niet alleen de werking wordt uitgelegd maar ook de technische opbouw van de instrumenten.
We kregen ook terplaatse in de cockpits van de toestellen van de school uitleg over de verschillende soorten instrumenten alsook uitleg over de "glass cockpit" van de nieuwe toestellen waarop we de opleiding zullen krijgen. Dit is een andere indeling van de cockpit dan de oudere toestellen, vele instrumenten zijn vervangen door 2 grote schermen waarop je met drukknopjes en draaiknopjes alle soorten informatie kan opvragen en invoeren. Een knap staaltje techniek. De essentiƫle instrumenten zijn uiteraard nog wel in klassieke vorm aanwezig als backup.

Dinsdag was het weer tijd voor "Powerplant" waarbij we verder zijn gegaan met de "ignition systems" en de "fuel" van piston engines. De werking en de varianten hiervan.
Later in de namiddag kregen we de resultaten van de eerste progress check en die was heel goed.

Woensdag een hele dag "Airlaw" verder gaande over "het verdrag van Chicago" en "ICAO" (international civil aviation organisation). Belangrijke termen in de luchtvaart.

Donderdag werd opgesplitst met in de voormiddag de voortzetting van "Airlaw" en in de namiddag met "Operational Procedures" waarbij het ging over welke boorddocumenten in een toestel aanwezig moeten zijn en welke je steeds op zak moet hebben tijdens de dienst, enz...

Studeren is nu echt een must.

Geen opmerkingen: