zondag 16 mei 2010

Verslag 63: FI continues

Even een update aan mijn trouwe bloglezers. :-)

De theorie van de FI cursus is nog steeds bezig, deze is wat moeizaam begonnen maar gaat de komende weken goed vlotten. We hebben nu steeds les op woensdagavond en op zaterdag.
De bedoeling is dat we zelf enkele theorielessen gaan geven zodat we ervaring kunnen opdoen als lesgever, dit gaat het ons makkelijker maken om tijdens de vluchten op de juiste manier iets over te brengen aan de student.
Mijn eerste PPL proefles heb ik reeds gegeven, deze ging over "de bocht, de krachten op het vliegtuig in bocht, slippen en schuiven". De volgende les zal ik moeten geven over de gyroscopen en is tevens een goeie opfrissing.

De eerste praktijkles heb ik ook achter de rug, morgen vlieg ik de 2de van de in totaal 30 lessen.
Nu gaan we steeds vliegen vanop de rechterstoel en dit vraagt toch een kleine aanpassing. Tijdens de vlucht leren we hoe we oefeningen aan de student moeten demonstreren en uitleggen. Het klinkt gelukkig allemaal nog bekend in de oren aangezien het nog niet zo lang geleden was dat ik die student was.

Op carriërevlak is er ook een beetje goed nieuws.
Ik ben momenteel terug voltijds aan het werk, na maandenlang te zoeken.
Ik mocht op 27 april beginnen aan een grondfunctie bij Flying Group. Dit is een luchtvaart bedrijf waar vooral gevlogen wordt met ultramoderne zakenjets en is tevens ook een service center voor cessna.
Ze zijn ook gelegen in Antwerpen (naast BAFA dan nog wel) en ik werk er als technical administrator en handling executive.
Ik hoop bij deze toch al een stapje dichter bij mijn droomjob te geraken als piloot.

http://www.flyinggroup.aero/

Vorige week mocht ik al even wegdromen tijdens een vluchtje met de Cessna Citation Sovereign.... één woord... WOUW! :-)

1 opmerking:

Anoniem zei

Da gaa de goeie kant uit hé Venuske...

Vlieg ze WW