woensdag 2 december 2009

Verslag 60 - CPL/ME/IR exam passed!

Het is eindelijk zover!
Dinsdag 1 december, examen CPL/ME/IR! (commercial pilot license multi engine instrument rating) oftewel de "frozen" ATPL.
De grote uitdaging waar ik 2 jaar naartoe gewerkt heb en...

Ik ben GESLAAGD!
Vanaf nu mag ik mijn boterham verdienen met het mooiste dat er is: vliegen.

De laatste loodjes hebben zeker zwaar gewogen, vooral in combinatie met een job (iets wat toch op het laatste heel moeilijk en stressvol werd).
Maar het is gelukt en nu kan ik genieten van het laatste stukje cursus voordat ik op sollicitatiejacht kan gaan, namelijk de MCC. De theorie heb ik hiervan al gehad en nu rest enkel nog 20u praktijk op een B737 simulator dat zaterdag begint.

In de voorbije weken heb ik nog enkele uurtjes timebuilding moeten doen om aan het minimum aantal uren te geraken voordat ik examen mocht gaan doen en heb ik er toch nog even van geprofiteerd om eens het kanaal over te steken en naar Engeland te vliegen.
Het werd het vliegveldje Lydd waar ik een tussenstop deed om daarna de kust en een stukje binnenland te verkennen voordat we terug naar Antwerpen vlogen.

Nog enkele foto's van de laatste weken:











Geen opmerkingen: