Woensdag eerste deel long breefing IFR (instrument flight rules), dit is de fase die volgt op de VFR fase die momenteel loopt. Bij IFR leer je om gecontroleerd te vliegen met slecht weer en/of zicht, bv. in de wolken. Er werd uitleg gegeven over wat we kunnen verwachten van de flight simulator die nu gelukkig in Antwerpen staat, alsook over intercepties van radials, holdings en procedures. Een serieuze brok op het eerste zicht om onder de knie te krijgen.
Donderdag dan eindelijk de navigatie naar Charleroi. Eens geland in Charleroi voel je je met die Piper toch maar klein naast die grote bakken van Ryanair. Daarna vluchtje terug naar Antwerpen en tegen dat we goed en wel halfweg waren werd het donker, en dan is het vliegveld visueel zoeken niet meer zo gemakkelijk. Het was wel ongelooflijk rustig in de lucht, echt zalig.
Vrijdag ochtend een solo vluchtje naar de "working area", om zelf wat manoeuvres te oefenen, zoals slow flight, stalls, steep turns,...
Zondag werd de navigatie vlucht naar Keiheuvel gecancelled door mist en erg lage zichtbaarheid. Hopelijk zal het voor één van de volgende dagen zijn.
Enkele foto's van vrijdag ochtend net voor de vlucht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten